אבירטרון (Abiraterone) לטיפול בסרטן ערמונית מתקדם

אבירטרון
אבירטרון (Abiraterone) הוא סוג חדש של טיפול הורמונלי לגברים עם סרטן ערמונית שהתפשט לחלקים אחרים של הגוף (סרטן ערמונית מתקדם) והפסיק להגיב לטיפולים אחרים בטיפול הורמונלי. זה עשוי לעזור לגברים מסוימים לחיות זמן רב יותר. זה גם יכול לעזור לשלוט על הסימפטומים. שם נוסף: זייטיגה (Zytiga).

מי מקבל אבירטרון (Abiraterone)?

לפני כימותרפיה אבירטרון מתאים לגברים עם סרטן הערמונית מתקדם כי הפסיק להגיב על סוגים אחרים של טיפול הורמונלי, אך שעדיין לא היה כימותרפיה.

לאחר כימותרפיה

אבירטרון מתאים גם לגברים שהסרטן שלהם הפסיק להגיב על סוגים אחרים של טיפול הורמונלי וכימותרפיה, כגון docetaxel. אבירטרון זמין עבור גברים אלה על NHS.

אבל אם כבר יש לך enzalutamide, כמו גם כימותרפיה, אבירטרון אינו זמין באופן נרחב. אם אתה מתקשה לקבל אבירטרון, למרות שהרופא שלך חושב שזה מתאים לך, בדוק אופציות אחרות.

כיצד מטפל אבירותרון בסרטן הערמונית?

אבירטרון עובד על ידי עצירת הייצור של ההורמון טסטוסטרון. ללא טסטוסטרון, תאים סרטניים לא יכול לגדול, בכל מקום שבו הם נמצאים בגוף.

מה הטיפול שכרוך באבירטרון?

אבירטרון נלקח בטבליות. אתה בדרך כלל לוקח 4 טבליות ביום, אם כי זה יכול להשתנות בהתאם למה הרופא שלך מציע. אבירטרון צריך לקחת על בטן ריקה, כך הרופא או האחות שלך עשוי להציע לקחת את הלוחות לפני ארוחת הבוקר, ומחכה שעה לפני האכילה.

אתה גם לקחת סטרואיד שנקרא prednisolone כדי להפחית את הסיכון של תופעות לוואי. זה גם לוח נלקח בדרך כלל פעמיים ביום.

מהן תופעות הלוואי של אבירטרון (Abiraterone)?

כמו כל הטיפולים, אבירטרון יכול לגרום לתופעות לוואי. נטילת prednisolone וכן abiraterone תפחית את הסיכון של תופעות לוואי. רוב הגברים אין לי הרבה בעיות עם תופעות לוואי. תופעות לוואי אפשריות כוללות:

1. שימור נוזלים, אשר יכול לגרום לנפיחות בקרסוליים או בידיים
2. לחץ דם גבוה
3. בעיות בכבד
4. אבירטרון יכול גם לגרום לרמה של אשלגן בדם שלך לרדת. זה עלול לגרום לך להרגיש עייף ואתה עלול להיות בסיכון של דופק מהיר, לא סדיר. דבר עם הרופא שלך אם אתה מבחין במשהו יוצא דופן.